كلمات البوم حمزة نمرة الجديد 2024 هطير من تاني

خالد سليمان

كلمات البوم حمزة نمرة الجديد 2018 هطير من تاني،حيث أعلن الفنان المصري وذلك عبر صفحته الخاصة علي الفيس بوك عن طرح ألبومة الغنائي الذي سبق مُنذ اشهر بطرح أغنيته داري التي لقت نجاح باهر جدًا في مصر والوطن العربي حيث حققت الاغنية حوالي 38 مليون مشاهدة منذ إطلاقها عبر القناة الرسمية للفنان حمزة نمرة علي الفيس بوك.

ومن المتوقع نجاح باهر لالبوم حمزة نمرة الجديد خصوصًا الاراء من المتابعين علي مواقع التواصل الإجتماعي خصوصًا “تويتر”،حيث لقي الألبوم رضي كبير من الجمهور المصري والعربي، حيث يعتبر البوم هطير من تاني هو انتاج شخصي للفنان حمزة نمرة بعد خروجة رسميًا من ظل شركة أوكينيج ريكود.

كلمات البوم حمزة نمرة الجديد 2024 هطير من تاني

كلمات أغاني البوم حمزة نمرة الجديد 2018

وطرح الألبوم بشكل كامل مُنذ الساعة الثامنة مساءً علي موقع اليوتيوب ،حيث أعلن امس الفنان ان البومه الجديد سيتم طرحة للمتابعين 15 مارس،حيث يضم البوم حمزة نمرة الجديد تسع أغاني وهي من انتاج شركته الخاصة التي أسسها حمزة نمرة هذة السنة.

كما يتعاون مع الفنان حمزة نمرة في الإغاني كلًا من الشعراء محمود فاروق وكذلك ويفي ومحمد السيد ،حيث قام الفنان حمزة نمرة بتلحين جميع الاغاني بإستثناء أغنية واحدة قام بتلحينها الموزع الموسيقي كريم عبد الوهاب، وبعد النجاح الباهر الذي حققته أغنية “داري يا قلبي” من المتوقع نجاح الألبوم بشكل كبير.

وانتقدت بعض الجماهير الفنان حمزة نمرة بان الاغاني غلب عليها طابع الكآبة ،حيث قال أحدهم ان الاغنية حتي الاغنية الرومانسية في الالبوم كئيبة.

كلمات البوم حمزة نمرة الجديد 2024 هطير من تاني

كلمات أغنية هطير من تاني البوم حمزة نمرة الجديد 2018

تعتبر اغنية هطير من تاني هيا الاغنية الرسمية لأسم الالبوم حيث يغلب علي طابع الاغنية الأمل مٍثل اغانيه السابقة احلم معايا وشبابيك عينك ، وسنتابع كلمات الاغنية عبر موقع فكرة.

كلمات: محمد السيد.

ألحان: حمزة نمرة.

توزيع: كريم عبد الوهاب.

كان قلبي يومها ضايع، بيدور في الشوارع

نفسه يلاقي النور

عاجز وحقيقي حاسس، إنه مهزوم ويائس

طير بجناح مكسور

وندتني في عز همي، قوتني وشيلت عني

نستني طعم الخوف

قولتلي أنا لسه جنبك، إفتحلي بس قلبك

صدقني وإنت تشوف

ولقيتني بطير من تاني، أحلام لبعيد وخداني

مبقاش في حدود منعاني، أحساسي بيك قواني

أنا كنت ساعتها خايف، وخلاص مبقتش شايف

أي أمل موجود ..

مش قادر أقوم وأكمل، في متاهة ومهما بعمل

في 1000 باب مسدود

لحظة ما بقيت معايا، إتغيرت الحكاية

ردتلي تاني الروح

مش مصدق عينيا، شايف في اللحظة ديا

باب السما مفتوح

كلمات أغنية شوية حبايب كاملة البوم حمزة نمرة الجديد 2018

استطاعت اغنية شوية حبايب لمس احساس الجماهير،حيث تعتبر من أفضل اغاني الالبوم الجديد الذي جاء بأسم هطير من تاني،حيث لمست الأغنية المتابعين بشكل كبير،واليكم عبر موقع فكرة كلمات الاغنية.

كلمات: محمود فاروق.

ألحان: حمزة نمرة.

توزيع: كريم عبد الوهاب.

يجي عليا الليل ويطول
والشتا بقا أسقع من الأول
واللي يشوفنا هيفهم حالنا
لو شوفت دموعي هتعذرني
كل شوية الذكرى تزورني
أيوه يا قلبي أنا عارف مالنا
ناقصنا شوية حبايب
كلمتين وياك يا غايب
ولا نظرة حنينة
ناقصنا حد يواسينا
لما بيطبطب علينا يهدى ويرتاح قلبنا
لسه البعد مأثر فيا
لسه دموعنا يا قلبي وفية
وياترى هما بيبكوا عليا
لسه البال في غيابهم شارد
حاسس ان رجوعهم وارد
بس بنسبة كام في المية
ناقصنا شوية حبايب
كلمتين وياك يا غايب
ولا نظرة حنينة
ناقصنا حد يواسينا
لما بيطبطب علينا يهدى ويرتاح قلبنا
رايحة وجاية عنيك على الصورة
في حتة قلبك مكسورة
طب هات كده عينك في عنيا
لا دي ملامحك ولا ده انت
فرحك دايما ناقص حته
لساك مش عارف ايه هى
ناقصنا شوية حبايب
كلمتين وياك يا غايب
ولا نظرة حنينة
ناقصنا حد يواسينا
لما بيطبطب علينا يهدى ويرتاح قلبنا
ناقصنا شوية حبايب
مشتاقين للقاك يا غايب
شوف بقالنا كام سنة
ناقصنا حد يواسينا
لما بيطبطب علينا يهدى ويرتاح قلبنا

كلمات أغنية ولا صحبة أحلي كاملة البوم حمزة نمرة الجديد 2018

اغنية ولا صحبة احلي من البوم حمزة نمرة هي الاغنية الوحيدة التي لم يوزعها حمزة نمرة،حيث من المعروف ان الاغنية من توزيع كريم عبد الوهاب وألحان حمزة نمرة وكلمات حازم ويفي ،وسنتابع عبر موقع فكرة كلمات الاغنية.

كلمات: حازم ويفيز.

ألحان: حمزة نمرة.

توزيع: كريم عبد الوهاب

ولا صُحبة أحلى من تجلّي الذات ولا حضن أدفي من ونس في النفس غاب الصُحاب لكن الهوى حاضر قادر ياخدني لحد عين الشمس ساب القمر ضيُّه على بابي نور لي كل اللي طفاه الأمس أنا وحدي جايز بس منّي كتير حالمين بعالم فيه قلوب تتحس يا بحر فاصل شطّنا عنهم بيننا وبينهم ألف سدّ وسد عايشين بنلضم جرحنا واحنا فيه شوك في روحنا ألمه فاق الحد يا صبح جاي يصحّي في عيوننا هنعدّي يومنا لو يا دوب ع القدّ ده الوحدة صُحبة والصدى راجع يرُد صوتنا هو هو الرد ننادي تاني بس مين سامع ولا صحبة أحلى من تجلّي الذات ولا صحبة أحلى من تجلّي الذات ولا حضن أدفي من ونس في النفس.

كلمات أغنية زهرة من البوم حمزة الجديد كاملة 2018

اغنية زهرة هي اغنية رائعة للفنان حمزة نمرة ، حيث قام بتوزيع الاغنية كريم عبد الوهاب وقام بتلحين أغنية حمزة نمرة والاغنية من كلمات محمود فاروق.

كانت صبية بقلب أخضر زهرة في وسط الشوك بتكبر شايفة الحياة صافية وبريئة وما تعرفشي ايه المقدّر من صغرها كانت بتحلم زي كل البنات بترسم عروسة لابسة فستان وطرحة بس اللي حلم غير اللي فسّر قابلت ولد حبت كلامه شدها أوي باهتمامه صدقت ما كانتش عارفه مخبي ايه فيه ناس كتير الشر فيها والمظاهر بتداريها وزهرة مش شايفة الوش الحقيقي ليه الطيبة دي ما تغرّكيش مهما يقول ما تصدّقيش.

ده مافيش أسهَلْ من الكلام إنتي أصلاً مش فارقة عنده أناني وبيفكر في نفسه يومين وهيقول لك سلام وف يوم ولا كان يخطر في بالها قال لها كلام وجعها وببساطة الندل باعها سابها غرقانة ف دموعها لما من غير ذنب سابها ابتدا يزيد اكتئابها حسّت إنه خلاص ما فيش خير في البشر صدمة صعبة جت في ثانية حوّلتها لواحدة تانية أصل أول جرح سهَلْ يسيب أثر إوعي تبكي مهما شوفتي في الحياة مكتوب يا بنتي ننجرح علشان نشوف عيشي أحلامك زي مانتي قومي تاني لو وقعتي مهما كانت الظروف.

كلمات أغنية مدد كاملة البوم حمزة نمرة 2018

اغنية مدد هي أغنية اسلامية من كلمات محي حوّار وألحان كريم عبد الوهاب وهي الاغنية الوحيدة التي لم يُلحنها حمزة نمرة لنفسه والاغنية من توزيع كريم عبد الوهاب ايضًا.

اللهم صلّ على سيدنا محمد يا أشرف خلق الله اللهم صلّ على سيدنا يا حبيبي يا رسول الله يا مبعوث فينا نورت المدينة جئت بالرسالة والأمر ابتدى يا أميّاً علّم بالصدق تكلّم اللهم سلّم على نور الهُدى مدد يا نبي مدد مدد يا نبي يا خير البرايا ومُبتدى الحكاية أحضرت الهداية ومُحلّى بالرضا يا خير الأنام يا مسك الختام أنت لي إمامي قلبي بك اهتدى مدد يا نبي مدد مدد يا نبي

كلمات أغنية شيكايو كاملة البوم حمزة نمرة 2018

 

هي اغنية سياسية لحمزة نمرة ورائعة جدًا ومن المتوقع ان تلقي نجاح باهر جدًا الأغنية من كلمات محمود فاروق ،وقام بتلحين الأغنية حمزة نمرة وسلمان الحسيني وكام بتوزيع الاغنية إمري موجولكوش، وسنتابع كلمات الأغنية عبر موقع فكرة.

حاسب ياسطى هدّي ياسطى هنموت ياسطى بالصلاة ع النبي أنا هحكيلكم حكايتنا الأزلية يادي الوكسة دي نفس الحادثة بتتعاد كل شوية أنا راكب أتوبيس مع ناس مجانين وأنا بينهم محتاس ونازلين كوبري بآخر سرعة والسواق داخل على ترعة شيكايّو يا شيكايّو سوّاقنا ده مافيش زيّه والسواق مبسوط وبيضحك ومافيش حتى فرامل كل ما أقول له هنغرق ياسطى ولا سامع ولا سائل.

والركاب مقسومة نصين واحنا ف وسطيهم مساكين فيه ناس تطبّل له وبتشجّع وناس بتدعي الأتوبيس يولع شيكايّو يا شيكايّو سوّاقنا ده مافيش زيّه ياباشا معاك بني آدمين شيل رجلك من ع البنزين يا باشا ما تخش شمال هو انت ما عندكش عيال ياسطى وحياة أبوك أنزل هنا أرجوك وفي تلك اللحظة التاريخية واحنا بنبقلل في الميّة الحدوتة خلصت يا عنيّا ونتقابل في الحادثة الجاية ياللي ع الترعة حوّد ع المالح احنا في الميّة من ليلة امبارح سيّد يا سيّد في الخيبة نصبح ونبيّت ما تزغرطي يامّ فاروق ابنك في الميّة مزنوق سواقنا ده مافيش زيّه.

 

كلمات أغنية الواد العبيط كاملة البوم حمزة نمرة 2018

اغنية الواد العبيط رائعة جدًا ومن المتوقع نجاحها بشكل كبير ،حيث قام بكتابة الاغنية محمد السيد ولحن حمزة نمرة الاغنية لنفسه ،كما قام بتوزيع الاغنية كريم عبد الوهاب ،وسنتابع عبر موقع فكرة كلمات الاغنية.

أنا اللي قولتوا عليه ساذج وطيب وأنا اللي هتقولوا اتغير قريب ما بقاش بيقول وماله بقى بيفكر ف حاله شاف جروحه.. فاق لروحه والنهاردة خلاص مات الواد العبيط داس على كل اللي فات مات الواد العبيط كان طيب بس مات شالت عيونه الغيامة ماضي وراح بالسلامة شاف كدب الوشوش ماتت حياته البريئة بانت قصاده الحقيقة شاف ناس ما يساووش مات الواد العبيط داس على كل اللي فات مات الواد العبيط.

كان طيب بس مات سيبوا حياتي وكفاية خلصت معاكوا الحكاية لا.. ده كان زمان كل اللي فات اسمه غلطة قلبي شبعان م الأونطة وفيه مالكوش مكان مات الواد العبيط داس على كل اللي فات مات الواد العبيط كان طيب بس مات أنا ماشي ومش مسامح أستنى ليه؟ ونسيت كل اللي رايح وهدوس عليه بوجودكم ف حكاياتي أنا قلبي تاه وآما نسيتكم حياتي رجعت حياة.

 

كلمات أغنية بص بص كاملة البوم حمزة نمرة 2018

اغنية بُص بُص من قالك تشتري هي اغنية من البوم حمزة نمرة الجديد ومن المتوقع نجاحها بشكل كبير ،حيث قام بكتابة الاغنية محمود فاروق وقام بتلحينها حمزة نمرة وسلمان الحسيني ووزعها إمري موجولكوش وحمزة نمرة.

فرشة صاحب السعادة معروف في السوق يا سادة أسعار من غير زيادة ورجعنا لزمن الرُخص أنا مش بأبيع غناوة فيه فصال وفيه نقاوة مين قدّك في الغلاوة افتح شنطك ورُص بص بص بص مين قال لك تشتري قرّب حمّل ورُص ولا مين شاف ولا مين دِري خُد منّي حتّة حتّة شيل أبو ستّين بستّة أو حتى خلّي عنّك لجل عيونك يا Boss دي بضاعة ناسها غايبة.

ومالهاش صاحب وسايبة محسوبك صاحي جداً ما بضيّعش الفرص دي بضاعة آخر نقاوة عبّي وليّا الحلاوة شيل واخلع في الهداوة من غير ما الناس تحسّ حمّل كل اللي باقي فرصة وفيه حد لاقي شيل في الشيفت المسائي والدنيا هُس هُس ما تكبّرش الحكاية مين هيدوّر ورايا ده أنا وارث من بابايا إوعي تفكّرني لص مولد وصاحبة غايب والغايب ماله نايب.

ماهو سايب ماله سايب وبيرجع يتقمص بالراحة وتاتا تاتا هنسيبها ع البلاطة بيعة ف غاية البساطة سيب لي الموضوع ده بس ما تخلّي عينك قوية دي الحاجة ليك وليّا حدّ يردّ الهدية يا عم بس بس أنا بعت هناك وهبيع من هنا زعلان مننا اعمل زينا الدنيا ربيع والجو بديع على قدّ ما تقدر بيع شكلنا معروف وشّنا مكشوف عيني عينك واللي يشوف ما يشوف ولا فيه عند اللي جابونا كسوف واللي هينطق هيضيع بص بص بص ورجعنا لزمن الرُخص بص تخسّ النُص بص على الحلاوة بص على النقاوة ياليل يا ليل.

 

ما تقيمك للألبوم من 10 وما هي أفضل اغنية ،شارك برأيك من خلال التعليقات.